Przyjęło się w naszym społeczeństwie, że to właśnie obiad jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. Gdy więc tylko mija południe i dochodzi godzina trzynasta, prawie wszyscy myślimy, aby zjeść coś obfitego, pożywnego i smacznego. Jeżeli jednak trzymamy się diety, powinniśmy przyrządzić dietetyczny obiad. Z czego powinien się składać?
Nasz obiadowy talerz powinniśmy podzielić na trzy części. Jedna z nich powinna być przeznaczona na mięso bądź rybę, druga na sałatkę, a ostatnia, trzecia na dodatki to jest ryż lub kaszę. Często myślimy, że to właśnie kotlet będzie stanowić najważniejszą część naszego obiadu, a tak wcale nie musi być. To raczej sałatka ma stanowić większość naszego posiłku. Później ćwierć naczynia będzie zapełniona przez mięso, a ostatnia część przez ryż lub kaszę. posiłek rozpoczynajmy także od spożycia sałatki. Sałatka zapełni nasz brzuch. Warzywa mają w składzie bowiem duże ilości błonnika, który napełni nas na długi okres czasu. Gdy spożyjemy taką sałatę, prawdopodobnie dołożymy mniejsze ilości kolejnych potraw, a to właśnie wyjdzie nam tylko na korzyść. Pamiętajmy także, iż nawet zdrowy obiad nie będzie dla nas dobry, jeśli zjemy go w potężnych ilościach. Postarajmy się więc nabierać potrawy na mniejsze talerzyki. To one sprawią, że nasz mózg otrzyma sygnał, że zjadamy duże ilości jedzenia. To dzięki temu szybciej się nasycimy i raczej nie sięgniemy po kolejną porcję.
I jeśli właśnie tak będą wyglądać nasze codzienne obiady, z całą pewnością dzięki temu ułatwimy sobie proces odchudzania. Z pewnością będziemy mogli szybciej pozbywać się nadwagi, a przy tym zapewnimy sobie lepsze zdrowie.