Nie potrzebujemy restrykcyjnych diet i olimpijskiego wysiłku, żeby schudnąć. Konieczna jest motywacja i trwanie w swoich założeniach, a prędzej albo trochę później dostrzeżemy rezultaty swoich wysiłków.

Jak sprawdzić, czy nasza masa jest właściwa?
Do sprawdzenia wagi niezbędny jest nam kalkulator bmi- wpisujemy w nim nasz wzrost i wagę, a on wylicza czy mamy niedowagę, wagę prawidłową, nadwagę, czy I lub II stopień otyłości. Należy brać pod uwagę to, że o ile u ludzi prowadzących umiarkowaną aktywność fizyczną wynik z kalkulatora będzie miarodajny, to ci, którzy są aktywni i mają masę mięśniową nie powinni specjalnie zawierzać kalkulatorowi bmi. Z jakiego powodu? Gdyż jedyne co on rewiduje to waga- a liczy się to ile mamy % tkanki tłuszczowej i mięśni.

Dieta
Kiedy okaże się, że mamy znaczną nadwagę, albo wręcz otyłość, dobrze by było podjąć właściwe działanie. Przede wszystkim dieta zdrowa! Nieprzetworzona żywność, dostarczanie organizmowi wszystkich potrzebnych substancji odżywczych, minerałów i witamin, a także nawadnianie się. Wystarczy tych parę nietrudnych kroków, by schudnąć i czuć się zdrowszym każdego dnia. Nie traktujmy diety jak zła koniecznego, tylko jak znaczącą zmianę w naszym życiu- nie na chwilę, tylko na zawsze. Spożywajmy to, co lubimy najbardziej, nie zmuszajmy się do dań, które w ogóle nam nie pasują- w ten sposób zdrowe jedzenie szybko przestanie nas interesować. Szukajmy zamienników naszych ulubionych potraw, ryzykujmy i odkrywajmy nowe smaki- ci, którzy twierdzą, że zdrowe jedzenie jest nudne i bez doznań smakowych, widocznie nigdy nie eksperymentowali w kuchni.
Czas skończyć z przekonaniem, że zdrowe jedzenie i ćwiczenia to coś niefajnego. Okazuje się, że jest całkiem inaczej. Kiedy nasz organizm otrzymuje to, czego potrzebuje sprawniej działa, co też od razu odczuwamy. Do tego po ćwiczeniach szybko poczujemy się zadowoleni i zrelaksowani, jedyne czego musimy dokonać to po prostu przestać szukać wymówek i spróbować. Z całą pewnością nic na tym nie stracimy, a zyskać możemy doprawdy bardzo wiele.