Możemy wyszczególnić trochę elementów, na które musimy położyć nacisk przy sprawdzaniu, że nasz organizm wciąż znajduje się w dobrym zdrowiu. Poza powtarzalnymi badaniami kontrolnymi oraz kontrolowaniem wytrzymałości na co dzień, mamy obowiązek zwrócić uwagę na monitorowanie wagi ciała. Powinna ona mieścić się w obrębie normy – niedobór kilogramów oznacza niedowagę, która może prowadzić do poważnego upośledzenia układu odpornościowego. Z kolei zbyteczne kilogramy oznaczają nadwagę lub otyłość – a ta ostatnia jest niezwykle poważnym zagrożeniem dla organizmu człowieka. Prowadzi do ciężkich chorób powiązanych m. in. z niewydolnością krążeniową.
Chcesz zanalizować, czy Twoja waga jest właściwa? Wylicz BMI własnoręcznie lub przy użyciu kalkulatora tego przelicznika. Takie kalkulatory odszukasz bez problemu w sieci internetowej. Współczynnik BMI (Body Mass Index) rachuje się, na podstawie wzrostu oraz wagi konkretnego człowieka.
Ma dość szeroką zawartość norm dla każdego ze stanów (niedowaga, waga prawidłowa, otyłość, nadwaga), nie jest więc
niebywale szczegółowy.
Pozwoli jednak w przybliżeniu określić, jak wygląda nasza kondycja i podjąć przypuszczalną decyzję o zmianie sposobu odżywiania.